Dette er «Årets Tegneserier»

Nivået er høgt, og overraskingane få, i finalelista til prisen «Årets Tegneserie» 2021. I innspurten finn vi to allereie tungt prislønna barne-og ungdomsbøker.


Det er sjette året prisen blir delt ut, som vanleg i samband med Oslo Comics Expo. I år er festivalen den 20. november, og utdelinga er førebels einaste post som er spesifisert i programmet; den finner stad kl. 21.00 på Serieteket

Tidlegare vinnarar er Anja Dahle Øverbye for Hundedagar i 2016, Lars Fiske for Grosz i 2017, Kristoffer Kjølberg for En Som het i 2018, Steffen Kverneland for En frivillig død i 2019, og Mette K. Hellenes for Kebbelife: Burning Babe i 2020. Med unnatak av første året har alle vinnarar vore utgjeve av No Comprendo Press. Forlaget er også representert i år, men «berre» med to titlar.

Prisen går til ein norsk teikneserieskapar som, etter juryens meining, har utmerka seg på et høyt fagleg nivå, og inkluderer ein pengepremie på 30 000 kroner.

Serienett hadde dette å seie om de fem nominerte (følg lenkene for fullstendige anmeldingar):

Ti kniver i hjertet
av Nora Dåsnes
Aschehoug

Vinnar av Bokhandelens barne -og ungdomsstipend, Kulturdepartementets teikneseriepris og Pondus-prisen (delt).

«Les den selv, gi den til ungene eller ta en prat om den i klasserommet. Her er det mange muligheter. Dette er en tegneserie jeg virkelig skulle ønske fantes da jeg var barn.»

Hva skjedde egentlig med deg?
Av Jenny Jordahl
Cappelen Damm

Vinnar av Brageprisen for beste barnebok og Pondus-prisen (delt).

«Med «Hva skjedde egentlig med deg?» går Jenny Jordahl tilbake til ein grunntanke om korleis ho vil formidle ein viktig bodskap i teikneserieform. Og det er vakkert. (…) Utan satire eller breiare kontekst er fokus endra frå makro- til mikronivå, og historia er personleggjort på ein måte som eigentleg er Jenny Jordahl på sitt beste, men som vi ikkje ser så ofte.»

Mitt liv som tegning
Av Lars Fiske
No Comprendo Press

«Vi som lesarar kan studere ei gradvis dragning frå det raske og vulgære, mot det vakre og stemningsfylte, i takt med at Lars går frå å vere kunststudent til familiemann. Dess nærmare vi kjem vår eiga tid, dess meir let han skissebøkene fortelje, heilt til det ikkje er fleire ord igjen, andre enn dei få han krota ned saman med skissene den gongen då. Og dei bærer langt.»

Gulosten – Gentlemansforbryteren
Av Kristian Krohg-Sørensen
No Comprendo Press

» ‘Gulosten: Gentlemansforbryteren’ er en av de aller beste 2020-utgivelsene blant norske serier i mine øyne, og jeg gleder meg — og håper virkelig — at Kristian Krohg-Sørensen fortsetter denne serien som planlagt. Boka er nok ikke for alle; det brukes god tid, og for yngre lesere eller de som er ute etter kjapp action, vil nok dette kanskje gå litt seint. For min del får jeg følelsen av å se en god film fra for eksempel førtitallet, basert ikke på action, men et solid plot.»


Likbilen
Av Knut Nærum og Karstein Volle
Cappelen Damm

«Noe har riktignok Knut Nærum og Karstein Volle klart, når en sitter igjen og tenker at boka var for kort og at alt gikk for fort. De tegner frem, bokstavelig talt, et univers som interesserer. Hvilke kulturelle kodekser gjelder? Hvilke nye regler finnes og hvilke gamle har de beholdt? Hvordan endte de opp der de er? Kanskje er det meningen med en dystopi, at en skal stoppe opp og stille seg det spørsmålet i dag, ‘før det er for sent!'»

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.